Friday, December 17, 2010

10 Ikan Pelik Yang Masih Wujud Hari Ini


Mungkin banyak lagi ikan pelik kat luar sana yang luorang tau .. tapi utk entry kali ni ... wa listkan 10 je dulu .. kalo ada lagi tambahan .. kita sambung ke part 2 .. Ikan ikan yang ada ni masih lagi berkeliaran bebas kat lautan luas nun .. belum ada tanda tanda kepupusan ..  dan wa tak rasa ada owang yang nak bela dalam akuarium .. kah kah kah .. ehh .. ada ke ?

1. Goliath Tigerfish . Nengok gigi dia .. hmang aih .. 

2. Jerung Frilled.  Ngeri woo .. kepala dah serupa cobra 

3. Ikan Blob @ Blob Sculpin . Perghhh renungan matanya menawan kalbu

4. Ikan Serigala @ Wolf Fish . Badan dah macam ikan semilang, kepala lak cam dugung .. apsal panggil serigala eh ?  boleh menyalak ke ? 

5. Ikan Rattails (ekor tikus) .. nampak cam banyak je mamat ni tangkap ( kat bawah kaki dia) .. nengok kan rupa ikan ni je wa dah tak lalu .. apatahlagi kalo nak makan .. tapi kalo dah buang kepala lepas tu dah siap masak .. mungkin wa belasah gak kot .. kah kah kah 

6.  Ikan Lamprey. Nampak cam ikan lap cermin .. tapi bila close up .. mak datok  .. dah macam mak lampir 

7. Jerung Goblin . Luorang penah nengok cerita Alien ? .. gitu le gigi dia keluar masa nak makan ermm .. ada toncit plak tu

8. Jerung Basking. Mak oih .. dah serupa terowong .. tapi ni kalo dah masuk .. tak jumpa jalan keluar .. kih kih kih

9. Wolf Fish . Sama cam no 4 tapi dari genus yang lain .. kira sedara le jugak 

10. Ikan Grenadier.. perghh .. maleh aa nak komen 

0 comments:

Comment here

 

Disclaimer

Segala terbitan, rencana, artikel, gambar, rujukan, info, sketsa dan segala bentuk material lain adalah hanya sebagai bahan yang wa kumpul, salin, baca, dengar, tonton samada dari media internet ataupun televisyen dengan bertujuan untuk disimpan sebagai rujukan sendiri dan bukan bersifat komersial .

Wa berlepas diri dari pertanggungjawaban diatas segala maklumat, pandangan , coretan, kritikan dan ketepatan fakta yang mana benar sewaktu ia diterbitkan .. Pembaca adalah dinasihatkan untuk mendapatkan rujukan lain sekiranya terdapat percanggahan yang meragukan .. harap maklum .. adios .. Karmic Luv Ye Oll ~!!

Sembang Sampai Lebam

FeedCount

Facebook Page

Statistik

Followers

| Karmic's © 2011. All Rights Reserved | Template Style by Karmic | Design by Planet Gedobah | Back To Top |