Monday, December 13, 2010

Mercedes Saudagar Minyak




Memandangkan tak cukup ngan sekadar sebuah Mercedes SLR Mclaren yang biasa biasa je , seorang jutawan minyak Abu Dhabi mengambil keputusan untuk menukar keseluruhan badan keretanya  (full body) dengan emas 18 karat. Bahkan, itu pun masih tak mencukupi bagi mamat sowang ni, enjin standard SLRV8 yang ada tu digantikan plak ngan enjin V10 yang menjana 1,600 kuasa kuda (hp) dan tork 2800nm. 

Berbeza ngan kereta SLR yang lain, kereta ni boleh mencapai kelajuan 100km/sejam dalam masa 2 saat je .. humang aih .. bahanapi yang digunakan plak bukan minyak cam kita - ron95 ke ron98 ke tapi .. bio-fuel .. huhuhu .. apsal tak pakai minyak roket je terus .. ?

Harga untuk ubahsuai kereta ni ialah USD 5 Juta ( RM 15.7 Juta ) .. perghh .. tu baru ubahsuai .. belum masuk harga beli .. err.. bape plak insurans dia eh ? tu le manusia bila dah kaya .. banyak duit .. memacam boleh jadi .. apa de hal ye dak ?

* kereta yang termahal kat dunia (pengeluaran standard - bukan ubah suai macam kereta kat atas nun) masih lagi disandang Bugatti Veyron 16.4 Super Sport yang berharga .. errr.. RM 8 juta je .. kah kah kah 

0 comments:

Comment here

 

Disclaimer

Segala terbitan, rencana, artikel, gambar, rujukan, info, sketsa dan segala bentuk material lain adalah hanya sebagai bahan yang wa kumpul, salin, baca, dengar, tonton samada dari media internet ataupun televisyen dengan bertujuan untuk disimpan sebagai rujukan sendiri dan bukan bersifat komersial .

Wa berlepas diri dari pertanggungjawaban diatas segala maklumat, pandangan , coretan, kritikan dan ketepatan fakta yang mana benar sewaktu ia diterbitkan .. Pembaca adalah dinasihatkan untuk mendapatkan rujukan lain sekiranya terdapat percanggahan yang meragukan .. harap maklum .. adios .. Karmic Luv Ye Oll ~!!

Sembang Sampai Lebam

FeedCount

Facebook Page

Statistik

Followers

| Karmic's © 2011. All Rights Reserved | Template Style by Karmic | Design by Planet Gedobah | Back To Top |