Friday, November 5, 2010

10 Pantai Yang Tercantik Dunia


No 1 : Fernando de Noronha , Brazil
Fernando de Noronha adalah salah sebuah pulau yang membentuk gugusan 21 kepulauan di Lautan Atlantik dan terletak sejauh lebih kurang 220 batu diluar pesisir pantai Brazil . Berkemungkinan adalah pantai yang tercantik di dunia dengan hanya segelintir orang yang tahu mengenai kewujudannya . Pulau ini juga telah diisytiharkan sebagai Tapak Warisan Dunia UNESCO sebagai "Taman Marin Yang Tercantik Di Dunia"



No 2 : Pantai Maldives 
Antara pantai yang paling damai di dunia . Cantik - Sunyi - Moden & Terasing , Begitulah gambaran yang dapat diberikan sebagai kombinasi yang jarang terdapat dipantai pantai lain seluruh dunia .. perghh .


No 3 : Anguilla 
Pantai ini pernah dinobatkan sebagai pantai tercantik di dunia pada tahun 2005 oleh Discovery Channel Travel And Adventure . Anguilla melambangkan segalanya - Sunyi , Bersih , Moden & Kehidupan di kepulauan kecil Carribean yang lengkap  


No 4 : Boracay, Philippines 
Boracay adalah sebuah pulau yang terletak kira kira 200 batu ke selatan Manila dan 2 km dari hujung baratlaut Pulau Panay, Negeri Visayas, Filipina . Pada tahun 1990, pantai ini telah dipilih oleh BMW Tropical Beach Handbook sebagai pantai yang terbaik di seluruh dunia . Kemudian pada tahun 1996, sekali lagi ia menjadi pilihan oleh stesen TV British - TV Quick sebagai Pantai Tropika Nombor 1 di Dunia .


No 5 : Horseshoe Bay, Bermuda 
Bermuda adalah salah satu destinasi pantai yang termahal di dunia . Namun perkara tersebut tidak menghalang ribuan pengunjung untuk datang ke sini setiap tahun . Dengan cuaca yang mesra , ombak dan laut yang tenang , pasir kemerahan , air yang sangat jernih membuatkan Horseshoe Bay sangat unik dan ia sememangnya pantai yang terbaik dan tercantik dikepulauan Carribean .


No 6 : Kondoi Coral Beach, Okinawa, Japan 
Okinawa dikatakan empat yang paling selamat di dunia . Pintu rumah disini jarang yang berkunci . Nisbah 3 dari 10 orang tua di dunia tinggal di kawasan ini . Dengan suasana yang mendamaikan ditambah dengan cara hidup tipikal pendalaman Jepun beserta pantainya yang indah hanya satu perkataan yang tergambar - Menakjubkan . Cuma hanya satu yang perlu dipertimbangkan .. ia bukanlah tempat yang murah .


No 7 : Lanikai Beach, Hawaii
Pantai ini tidak begitu besar tetapi ia memiliki kejernihan dan kebiruan yang terbaik di Hawaii. Dilengkapi dengan pemandangan 2 pulau kecil yang bernama Mokuluas .. perghh .. mabeless


No 8 : Mnemba Lodge, Tanzania 
Ini adalah merupakan pantai yang tercantik di keseluruhan benua Afrika walaupun ianya bukan terletak di tanah besar Afrika . Perjalanan ke lokasi ini juga agak menyulitkan , namun setelah tiba segala penat lelah perjalanan itu akan terasa berbaloi dengan kawasan yang santai , pasir putih dan pantai nya yang indah .


No 9 : Tulum Beach, Mexico
Merupakan salah satu resort terawal di Mexico, berkemungkinan beratus tahun dahulu juga ia digunakan sebagai kawasan rehat kaum Mayan . Pernah terbayang untuk berenang di pantai yang putih bersih, tenang, relaks sambil berehat dikawasan yang berlatarbelakangkan Piramid Maya ? Ia benar benar menakjubkan .


No 10 : Whitehaven Beach, Australia 
Pantai yang dilengkapi dengan pasir putih bersih sepanjang 7km dan berada dilokasi antara yang terpencil di dunia sudah pasti memenuhi hasrat percutian dan santai . Whitehaven Beach adalah jawapannya .  

0 comments:

Comment here

 

Disclaimer

Segala terbitan, rencana, artikel, gambar, rujukan, info, sketsa dan segala bentuk material lain adalah hanya sebagai bahan yang wa kumpul, salin, baca, dengar, tonton samada dari media internet ataupun televisyen dengan bertujuan untuk disimpan sebagai rujukan sendiri dan bukan bersifat komersial .

Wa berlepas diri dari pertanggungjawaban diatas segala maklumat, pandangan , coretan, kritikan dan ketepatan fakta yang mana benar sewaktu ia diterbitkan .. Pembaca adalah dinasihatkan untuk mendapatkan rujukan lain sekiranya terdapat percanggahan yang meragukan .. harap maklum .. adios .. Karmic Luv Ye Oll ~!!

Sembang Sampai Lebam

FeedCount

Facebook Page

Statistik

Followers

| Karmic's © 2011. All Rights Reserved | Template Style by Karmic | Design by Planet Gedobah | Back To Top |