Tuesday, November 2, 2010

Model Kapal terbang Zaman Silam


Ancient Model Aircraft





Ini adalah  artifak milik budaya Mesir dan Amerika Tengah kuno yang kelihatan seperti kapal terbang moden hari ini. Objek kecil ditemui di Amerika Tengah ( objek yang diatas ), telah dianggar berusia 1,000 tahun, terbuat dari emas dan dengan mudah boleh disalah-anggap sebagai model pesawat sayap delta malah mungkin disangka model kepada Space Shuttle. Ianya juga  mempunyai ciri-ciri yang kelihatan seperti kerusi juruterbang didalam kokpitnya .

Artifak Mesir, yang ditemui di sebuah makam di Saqquara, Mesir pada tahun 1898,( bukan Sigaraga tau ..tu saudagar penipu .. kih kih kih ),  merupakan objek kayu enam-inci yang sangat mirip dengan model pesawat lengkap dengan  dengan fiuslaj ( badan kapal terbang ), sayap dan ekor. Pakar pengkaji percaya aerodinamis objek ini  mampu membuatkan ia meluncur. 

* anak siapa le yang punya mainan tertinggal kat makam tu weyh .. baik ngaku cepat .. keh keh keh ... 

0 comments:

Comment here

 

Disclaimer

Segala terbitan, rencana, artikel, gambar, rujukan, info, sketsa dan segala bentuk material lain adalah hanya sebagai bahan yang wa kumpul, salin, baca, dengar, tonton samada dari media internet ataupun televisyen dengan bertujuan untuk disimpan sebagai rujukan sendiri dan bukan bersifat komersial .

Wa berlepas diri dari pertanggungjawaban diatas segala maklumat, pandangan , coretan, kritikan dan ketepatan fakta yang mana benar sewaktu ia diterbitkan .. Pembaca adalah dinasihatkan untuk mendapatkan rujukan lain sekiranya terdapat percanggahan yang meragukan .. harap maklum .. adios .. Karmic Luv Ye Oll ~!!

Sembang Sampai Lebam

FeedCount

Facebook Page

Statistik

Followers

| Karmic's © 2011. All Rights Reserved | Template Style by Karmic | Design by Planet Gedobah | Back To Top |