Sunday, November 14, 2010

5 Motor Paling Mahal


Dodge Tomahawk V10 Superbike 


Diperkenalkan oleh syarikat Chrysler pada awal tahun 90an, ia masih menjadi motorsikal yang paling mahal sehingga ke saat ini. Di jual dengan harga USD550 ribu (RM 2 juta). Dilengkapi dengan enjin berkuasa 8300cc konfigurasi Tomahawk V10, tangki 8.3 Liter, 4 suspensi roda, ia boleh sampai ke kelajuan 100km/h dalam masa 2.5 saat .. perghhh .. belagak betul mamat tu .






Ecosse Titanium Series RR Limited Edition 


Biarpun harga motor ini hanya separuh dari harga Dodge Tomahawk, namun cuma 10 unit sahaja yang dipasarkan oleh syarikat pengeluarnya ke seluruh dunia. Berharga USD250 ribu, chasis nya dibuat menggunakan titanium dan dipadankan dengan salutan fiber karbon pada badan dan rodanya. Motor ini mempunyai kekuatan 200 kuasa kuda (200HP), tempat duduk yang ergonomik dan boleh laras dan dilengkapi jam istimewa yang direka khas oleh pembuat jam terkemuka Perancis, BRM.




Macchia Nera Concept Bike  


Motor ini dilengkapkan dengan enjin Ducati 998RS. Enjin dan rantainya kelihatan jelas di kedua dua belah sisi. Walaupun nampak bersaiz besar, enjinnya dibingkaikan dengan bahan yang ringan iaitu titanium  dan aluminium alloy. Dijual pada harga USD201 ribu tetapi perlu dibuat tempahan terlebih dahulu jika ingin memilikinya kerana Ducati tidak mengeluarkannya untuk diletakkan diruang pameran (showroom)


MTT Turbine SuperBike

Dengan harga jualan USD175 ribu, Super Bike ini menepati ciri ciri yang diperlukan untuk menjadi yang terpantas dan terbaik diatas jalanraya. Dipasang dengan enjin turbin Rolls Royce, ia mempunyai kuasa setinggi 300HP. Motor ini juga dipasang dengan kamera belakang , paparan LCD berwarna , pemacu kelajuan laser beradar di depan dan belakang, juga disempurnakan dengan butang 'smart start ignition'. Guiness World Record telah mengiktiraf motor ini sebagai 'Motor Yang Paling Berkuasa Yang Pernah Memasuki Pasaran' dan ini adalah sebab yang utama kenapa ramai orang 'memburunya'.


MV Agusta F4 CC

Claudio Castiglioni, Pengarah MV Agusta telah merekabentuk Super Bike ini dengan tangannya sendiri dan ini yang membuat ianya istimewa. Ia dipasang dengan enjin 1078cc dengan kuasa 198HP dan sedia untuk dijual pada harga USD120 ribu. Kelajuan maksimumnya ialah 314km/j . Setiap unit diberi nombor urutan yang ditempa atas plat platinum dan diletakkan berdekatan dengan tempat kawalan dan ini membuatkan motor ini kelihatan seperti keluaran terhad (limited edition). 


uish .. ni lagi gempak .. kah kah kah .. hadoih .. gila kentang .. laju siot .. tak payah beli ratus ratus ribu .. pakai kapcai je .. kih kih kih .. ni nak bagitau le .. cemana mahal pon motor yang kat atas tu .. tetap takleh beli nyawa luorang .. sebab nyawa takde nilai bandingannya .. so .. dont drink and drive .. huhuhu .. kewlz

2 comments:

Anonymous said...

fuuu yohhhh dapat naik best gak kan....nak beli ...eemm tak mungkin dapat...mahal nya ya rabbbi...

Unknown on November 14, 2010 at 11:07 PM said...

beli gambar dia je dah le .. huhuhu

Comment here

 

Disclaimer

Segala terbitan, rencana, artikel, gambar, rujukan, info, sketsa dan segala bentuk material lain adalah hanya sebagai bahan yang wa kumpul, salin, baca, dengar, tonton samada dari media internet ataupun televisyen dengan bertujuan untuk disimpan sebagai rujukan sendiri dan bukan bersifat komersial .

Wa berlepas diri dari pertanggungjawaban diatas segala maklumat, pandangan , coretan, kritikan dan ketepatan fakta yang mana benar sewaktu ia diterbitkan .. Pembaca adalah dinasihatkan untuk mendapatkan rujukan lain sekiranya terdapat percanggahan yang meragukan .. harap maklum .. adios .. Karmic Luv Ye Oll ~!!

Sembang Sampai Lebam

FeedCount

Facebook Page

Statistik

Followers

| Karmic's © 2011. All Rights Reserved | Template Style by Karmic | Design by Planet Gedobah | Back To Top |